Miskolci szlalombajnokság 2008

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda vs szervíz igény
User: zaxi
Sziasztok! 2011-es Civic /ufo/ új téli gumikat kapott,majd kb 70-80 km.megtétele után kijelzőn megjelent a nyomás csökkenésre figyelmeztető jel,de a nyomás tökéletes,nem vesztett semmit. Hibakódot nem hoz az olvasó,hogyan tudom eltüntetni a figyelmeztetést? Eddig azt sem tudtam,hogy van benne guminyomást figyelő rendszer.Egyáltalán hogyan működik ez? Köszi
Topik: Honda Civic fun klub
User: luigimo
Sajnos eladásra került szeretett gépkocsim, de mivel ugyanezt a típust szerettem volna vásárolni, meghagytam a téli kerekeket. Végül úgy hozta a sors, hogy téli kerekekkel együtt vettem az újat, ezért eladóvá vált 4 db Honda acélfelni téli gumival szerelve, 4 db gyári Honda dísztárcsával. 2 db Dunlop Winter és 2 db Michelin Pilot, azonos mintázatú. Mérete 205/55/16. 70 %-osak. Használat alatt voltak, kifogástalan, nem volt egyik sem defektes. A felnik felületén van pár folt, de a dísztárcsa takarja. A 4 db dísztárcsa kifogástalan állapotú, az egyiken van egy kis karc. Együtt a garnitúra 50.000 Ft. A felni : KO:5x114,3, 16x6,5-ös . Külön a felni 5000/db,dísztárcsa 5000/db, gumi 5.000/db.
Topik: Honda Civic fun klub
User: norbikaa
Sziasztok, Van egy 2014-es Civic-em, SD navigávióval. Akkut kellett cserélni és nincs meg a biztonsági kód. Az előző tulajdonos állította be, de nem tudja megmondani. Elvileg egy Clarion fejegység. (Anti theft "CL"-el kezdődik). Hivatalosan ki kell szerelni az egész egységet és a központban újra aktiválni. Sok idő és nem is olcsó, persze behajtom az eladón, de akkor is. Van esetleg valamilyen más módszer, "master code" vagy ilyesmi? Előre is köszönöm a segítséget. Norbi
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Országos Szlalom bajnokság V. forduló

2008-07-25 |
Miskolci szlalom bajnokság 2008

Túl vagyok rajta

Az OSZAK V. fordulójára – a május 1-i elmaradt egri verseny pótlásaként – Miskolcon került sor. A helyszín különlegességét azonban nem a város – ami a rali miatt eléggé „autósport fertőzött” területnek tekinthető –, hanem az adta, hogy a megszokottól eltérően a Diósgyőr stadionjának szervizútjain folyt a küzdelem – és nem egy nagyáruház parkolójában.


Pályaproblémák

 

A kiírásnak megfelelően a bajnokságban érdekelt résztvevők – a csak erre a futamra nevező helyiekkel együtt – időben elfoglalták a helyüket a szervizparkban. A nevezés és gépátvétel után a gyalogos pályabejáráskor szembesült mindenki azzal a ténnyel, hogy a pálya még koránt sem tekinthető késznek. A bóják körüli felfestések rossz helyre kerültek, ezért az összest újra kellett rajzolni. A meglepetést csak fokozta, hogy az idei évben eddig csak kiváló minőségű, kátyúmentes felülettel találkoztak az OSZAK indulói, ami a miskolci pályáról egyáltalán nem volt elmondható. A gödrök és a poros, kavicsos részek új kihívást jelentettek mindenkinek.

 

Szűk pálya, apróbb hibák


A rajtra végül az előzetesen kiírtnál bő két órával később került sor. Az első, ismerkedő körben kiderült, hogy a szűk, öt visszafordítóból álló rész bizony a szervókormányos autóknak kedvez, ugyanis a Honda CRX hosszú – ütközéstől ütközésig négy teljes kormányfordulatú – kormányműve miatt szinte meg kellett állni, hogy áttekerjem az első kerekeket jobbról balra, vagy fordítva. A 2:11-es idő minden esetre nem volt se rossz, se jó. Az viszont bosszantott, hogy az egyik előttem induló helyi versenyző rajtszáma mellett bő 5 másodperccel jobb idő szerepelt. Az csak a verseny után derült ki, hogy a pálya nagy részét ő bizony kihagyta, de a jegyzőkönyvek csak a harmadik kör után kerültek a kiértékelés birtokába.

 

 

A IV.hely az enyém lett


A második körben nagyon jó időt akartam elérni, ezért bátran elvállaltam a pálya leggyorsabb részét. A második fokozat is elfogyott, ledadogott a motor, tehát valamivel 100 km/h feletti sebességgel érkeztem a bójasorhoz. Ahogy a fékre léptem, az autó egyből elfordult balra, keresztbe állt, a jobb oldalával elsodortam két bóját. Az ellenkormányzás és a fék felengedésének a hatására átfordult jobbra, és a bal oldalával előre csúszott tovább. Muszáj volt átfordítani, ugyanis a baloldalon egy komoly járdaszegély volt. A pálya jobb oldala sem volt barátságosabb, ott egy vaskos beton villanyoszlop várt. Szerencsére egyiknek sem ütköztem neki. Kis tolatgatás után mentem tovább, mondván ismerkedem a pályával a harmadik körre.
Már az elsőmért kör során is fel-felvillant a kézifék behúzott állapotára figyelmeztető lámpa, de nem igazán törődtem vele, mondván biztos kontakthibás. Másra nem is gondoltam, ugyanis az egész autóban alig van 1200 km a teljes felújítás óta, aminek a nagy része utcai km, így a fék nem kophatott még el.
A harmadik körben – számomra máig érthetetlen módon – rosszabb időt értem el, mint az elsőben. De hogy ez hányadik helyet is jelenti valójában, csak egy újabb órás várakozás után derült ki. A 4.-et. A várakozás alatt felálltam a versenyautóval a Honda DRM Racing trélerére, és az eredmény megismerését követően azonnal haza indultam. A bajnokságban továbbra is a harmadik helyen állok.

 

 

Fékproblémák ellenére jó helyen végeztem


A Honda DRM márkakereskedés műhelyudvarán, az autó lepakolásakor ért az igazi meglepetés. A jobb első keréknél egy jókora fékolaj tócsa volt, a letolatáskor szinte nulla volt a fékhatás. A fémhuzatos fékcső egyszerűen kidurrant, elfojt belőle az olaj. Erre figyelmeztetett a visszajelző lámpa, de sajnos nem vettem komolyan. Mivel a fék a többi kerékre hatott csak, a megforgás is ennek a számlájára írható. Az első kerekekre szerelt puha slick gumi nagyon jól tapadt, a bal első lassította is a kocsit, de mivel a jobboldali szabadon gurult, a megpördülés már nem is olyan meglepő.
A miskolci verseny a fentiek miatt nem volt túl örömteli számomra, de a 4. helyezésért járó pontok fontosak lesznek az év végi elszámolásnál.
A Honda DRM Racingből Dinka Róbert legközelebb a parádi hegyiversenyen indul július 12-13-án, míg a szlalom bajnokság következő futama július 20-án lesz Kiskőrösön.

 



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.