Miskolci szlalombajnokság 2008

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: Ydderf
Hello Mindenki! Lenne egy s.o.s. kérdésem. Van egy 2000 évjáratú 1.6 se honda civicem. Sajnos valami paraszt poénból betörte az első szélvédőm...kicser ltettem...de bal elöl fönt a sarokban azóta is beázik. Kérdésem az lenne,hogy ezen a részen mennyire fontos kábelek vannak elvezetve,mert félek hogy az elektronia elszál a kocsiban. Már kétszer szervízeltettem emiatt és még mindig jön be a víz valahol...nem nagyon de vizesedik. Küldenék képet...de még nem jöttem rá hogy kell
Topik: Honda Civic fun klub
User: Pali Vtec
Sziasztok! Van egy ’98-as Civicem 1,5 VTEC motorral (D15Z8) és a következő a problémám: kb. 2000-es fordulat alatt, részterhelésen el kezd remegni. Nem rángat, inkább csak remeg. Pl. tipikus helyzet: városban 60-nal 4.-ben; de bármelyik fokozatban tudja produkálni. Hideg motorral (ameddig rajta van a szivató) nem csinálja, csak meleg motorral (de akkor mindig). Ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a fogyasztás; az eddigi 6,5-7 helyett a 9-9,5-et is megeszi városban. Autópályán, ahol nagyobb a fordulat, nem remeg, és ugyanúgy 7-et eszik, mint eddig. A motor nem erőtlen, nem torpan meg, rendesen húz. Hibakód nincs, cseréltek gyertyát, gyújtás elosztót, gyújtó trafót, kitisztították a fojtószelepet; kompresszió megfelelő. Valakinek ötlet? Esetleg volt hasonló? Köszönöm a válaszotokat!
Topik: Honda Civic fun klub
User: moonraker
Üdvözlet! Most talàltam meg ezta fórumot és bìzom benne hogy talàn itt segìtségre lelek mert vettem egy 2006 évj Honda Civic 2.2 cdti hondàt és az bele a problémám hogy ha hoszabb ideig àll az autó és utànna elindìtom akkor csak suhog s ràdióm egy jó ideig mire ujra megtalàlja a csatornàkat ill ha a tükörfűtést bekapcsolom akkor megint csak suhogàs van semmi màs. Mi lehet a probléma???
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Országos Szlalom bajnokság V. forduló

2008-07-25 |
Miskolci szlalom bajnokság 2008

Túl vagyok rajta

Az OSZAK V. fordulójára – a május 1-i elmaradt egri verseny pótlásaként – Miskolcon került sor. A helyszín különlegességét azonban nem a város – ami a rali miatt eléggé „autósport fertőzött” területnek tekinthető –, hanem az adta, hogy a megszokottól eltérően a Diósgyőr stadionjának szervizútjain folyt a küzdelem – és nem egy nagyáruház parkolójában.


Pályaproblémák

 

A kiírásnak megfelelően a bajnokságban érdekelt résztvevők – a csak erre a futamra nevező helyiekkel együtt – időben elfoglalták a helyüket a szervizparkban. A nevezés és gépátvétel után a gyalogos pályabejáráskor szembesült mindenki azzal a ténnyel, hogy a pálya még koránt sem tekinthető késznek. A bóják körüli felfestések rossz helyre kerültek, ezért az összest újra kellett rajzolni. A meglepetést csak fokozta, hogy az idei évben eddig csak kiváló minőségű, kátyúmentes felülettel találkoztak az OSZAK indulói, ami a miskolci pályáról egyáltalán nem volt elmondható. A gödrök és a poros, kavicsos részek új kihívást jelentettek mindenkinek.

 

Szűk pálya, apróbb hibák


A rajtra végül az előzetesen kiírtnál bő két órával később került sor. Az első, ismerkedő körben kiderült, hogy a szűk, öt visszafordítóból álló rész bizony a szervókormányos autóknak kedvez, ugyanis a Honda CRX hosszú – ütközéstől ütközésig négy teljes kormányfordulatú – kormányműve miatt szinte meg kellett állni, hogy áttekerjem az első kerekeket jobbról balra, vagy fordítva. A 2:11-es idő minden esetre nem volt se rossz, se jó. Az viszont bosszantott, hogy az egyik előttem induló helyi versenyző rajtszáma mellett bő 5 másodperccel jobb idő szerepelt. Az csak a verseny után derült ki, hogy a pálya nagy részét ő bizony kihagyta, de a jegyzőkönyvek csak a harmadik kör után kerültek a kiértékelés birtokába.

 

 

A IV.hely az enyém lett


A második körben nagyon jó időt akartam elérni, ezért bátran elvállaltam a pálya leggyorsabb részét. A második fokozat is elfogyott, ledadogott a motor, tehát valamivel 100 km/h feletti sebességgel érkeztem a bójasorhoz. Ahogy a fékre léptem, az autó egyből elfordult balra, keresztbe állt, a jobb oldalával elsodortam két bóját. Az ellenkormányzás és a fék felengedésének a hatására átfordult jobbra, és a bal oldalával előre csúszott tovább. Muszáj volt átfordítani, ugyanis a baloldalon egy komoly járdaszegély volt. A pálya jobb oldala sem volt barátságosabb, ott egy vaskos beton villanyoszlop várt. Szerencsére egyiknek sem ütköztem neki. Kis tolatgatás után mentem tovább, mondván ismerkedem a pályával a harmadik körre.
Már az elsőmért kör során is fel-felvillant a kézifék behúzott állapotára figyelmeztető lámpa, de nem igazán törődtem vele, mondván biztos kontakthibás. Másra nem is gondoltam, ugyanis az egész autóban alig van 1200 km a teljes felújítás óta, aminek a nagy része utcai km, így a fék nem kophatott még el.
A harmadik körben – számomra máig érthetetlen módon – rosszabb időt értem el, mint az elsőben. De hogy ez hányadik helyet is jelenti valójában, csak egy újabb órás várakozás után derült ki. A 4.-et. A várakozás alatt felálltam a versenyautóval a Honda DRM Racing trélerére, és az eredmény megismerését követően azonnal haza indultam. A bajnokságban továbbra is a harmadik helyen állok.

 

 

Fékproblémák ellenére jó helyen végeztem


A Honda DRM márkakereskedés műhelyudvarán, az autó lepakolásakor ért az igazi meglepetés. A jobb első keréknél egy jókora fékolaj tócsa volt, a letolatáskor szinte nulla volt a fékhatás. A fémhuzatos fékcső egyszerűen kidurrant, elfojt belőle az olaj. Erre figyelmeztetett a visszajelző lámpa, de sajnos nem vettem komolyan. Mivel a fék a többi kerékre hatott csak, a megforgás is ennek a számlájára írható. Az első kerekekre szerelt puha slick gumi nagyon jól tapadt, a bal első lassította is a kocsit, de mivel a jobboldali szabadon gurult, a megpördülés már nem is olyan meglepő.
A miskolci verseny a fentiek miatt nem volt túl örömteli számomra, de a 4. helyezésért járó pontok fontosak lesznek az év végi elszámolásnál.
A Honda DRM Racingből Dinka Róbert legközelebb a parádi hegyiversenyen indul július 12-13-án, míg a szlalom bajnokság következő futama július 20-án lesz Kiskőrösön.

 



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás: Marketing Professzorok