Mi is az a nitro?

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: Ydderf
Hello Mindenki! Lenne egy s.o.s. kérdésem. Van egy 2000 évjáratú 1.6 se honda civicem. Sajnos valami paraszt poénból betörte az első szélvédőm...kicser ltettem...de bal elöl fönt a sarokban azóta is beázik. Kérdésem az lenne,hogy ezen a részen mennyire fontos kábelek vannak elvezetve,mert félek hogy az elektronia elszál a kocsiban. Már kétszer szervízeltettem emiatt és még mindig jön be a víz valahol...nem nagyon de vizesedik. Küldenék képet...de még nem jöttem rá hogy kell
Topik: Honda Civic fun klub
User: Pali Vtec
Sziasztok! Van egy ’98-as Civicem 1,5 VTEC motorral (D15Z8) és a következő a problémám: kb. 2000-es fordulat alatt, részterhelésen el kezd remegni. Nem rángat, inkább csak remeg. Pl. tipikus helyzet: városban 60-nal 4.-ben; de bármelyik fokozatban tudja produkálni. Hideg motorral (ameddig rajta van a szivató) nem csinálja, csak meleg motorral (de akkor mindig). Ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a fogyasztás; az eddigi 6,5-7 helyett a 9-9,5-et is megeszi városban. Autópályán, ahol nagyobb a fordulat, nem remeg, és ugyanúgy 7-et eszik, mint eddig. A motor nem erőtlen, nem torpan meg, rendesen húz. Hibakód nincs, cseréltek gyertyát, gyújtás elosztót, gyújtó trafót, kitisztították a fojtószelepet; kompresszió megfelelő. Valakinek ötlet? Esetleg volt hasonló? Köszönöm a válaszotokat!
Topik: Honda Civic fun klub
User: moonraker
Üdvözlet! Most talàltam meg ezta fórumot és bìzom benne hogy talàn itt segìtségre lelek mert vettem egy 2006 évj Honda Civic 2.2 cdti hondàt és az bele a problémám hogy ha hoszabb ideig àll az autó és utànna elindìtom akkor csak suhog s ràdióm egy jó ideig mire ujra megtalàlja a csatornàkat ill ha a tükörfűtést bekapcsolom akkor megint csak suhogàs van semmi màs. Mi lehet a probléma???
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Mi is az a nitro?

2012-02-09 |

Mire és hogyan használható a nitro? Hogy működik? Ilyen kérdésekre keressük a választ ebben a kis irásban. A nitrogén-oxidot először a II. világháború során használták, a vadászrepülők motorját pörgették fel vele. Mivel a hadiiparban fejlesztették ki, féltve őrzött titok volt, nem sok ember tudott a létezéséről.


A nitro a 70-es évek végén került a nyilvánosságra, amikor néhány autókkal foglalkozó szakember és autóversenyző felfedezte, hogy milyen fantasztikus lehetőség rejlik a nitróban. A 90-es évekre a nitro rendszerek az Egyesült Államokban az utcai gyorsulási versenyek nélkülözhetetlen kellékei lettek, már hazánkban is elérhető többféle gyár, többféle rendszere.

A motorok működésük során üzemanyagot égetnek el, amelynek térfogata megnövekszik, ez lenyomja a dugattyút. Több erő szükséges? Égess el több üzemanyagot, hogy nagyobb erővel nyomódjon le a dugattyú. Egyszerűen hangzó, de nehéz feladat! Ehhez több oxigént kell az égéstérbe juttatni.

A nitro rendszer a hatékony abban, hogy megnövelje az oxigén és az üzemanyag arányát. A nitro ahhoz hasonlítható, mintha kompresszort vagy turbófeltöltőt használnál. Ez nem jelenti azt, hogy nem származik előny további tuning termékek beszereléséből. Ha egyszer már beszerelted a nitro-rendszert, az összes többi kiegészítő csak növelni fogja a nitro erejét.

Egyedül a nitro olyan, amit csak akkor működtetsz, amikor akarsz.

Az összes többi alap tuning termék állandó többletterhelést jelent a motor számára, ami folyamatos fogyasztásnövekedéssel jár. Bár a magasabb szintű tuningolásnál ez általában nem figyelembe vett szempont. Már 2002-ből származnak az első robogós tapasztalatok a Nitro rendszerekkel. Az úgynevezett „nedves” (wet) rendszerekbe helyezték a nagyobb bizalmat, amelyeknek bizonyos előnyeik vannak. Ha az Interneten NOS rendszerek után kutattok biztos, találtok kedvezőbb áru rendszereket is, ezeknél legtöbbször „száraz” (dry) rendszerről van szó.

„Száraz” rendszereknél N2O-t fecskendeznek be a szívórendszerbe, (általában a porlasztó elé), ami ahhoz vezet, hogy a keverék elszegényedik és a motor nagyon gyorsan túlmelegszik. A keveréket (karburálásnál) „száraz” rendszereknél mindig benzinben dúsra kell állítani, az ideális karbi beállításhoz szükséges fúvókánál nagyobbat kell behelyezni, hogy ezzel is megakadályozódjon a keverék túlságos elszegényedése. Ez a megoldás viszont NOS-nélküli használatnál teljesítmény veszteséget okoz. Ezért a száraz rendszerek inkább verseny célokra ajánlatosak, alkalmi használatra!


Ha NOS-t akartok használni, úgymond „ utánégető” –ként, ez azt jelenti hogy egy Sport, vagy Racing osztályú tuningolt motorotok van és kis időre 50-80 százalékos többlet teljesítményre akartok szert tenni, hogy gyorsan el tudjatok menni egy autó vagy egy motor mellett, vagy megnyerjétek a gyorsulási versenyt, akkor egy „nedves” rendszert ajánlatos használnotok.

Ezeknél a rendszereknél benzint és N2O-t kevernek „fogger” fúvókák segítségével és a porlasztó után a szívócsonkba fecskendezik be. Ezekben a szettekben általában egy benzinpumpa is van, ami a benzin nyomásért felelős, 2 db Soleniod (mágnesszelep) ami a vezetékeket, csöveket zárják vagy nyitják, a foggerfúvóka, fúvókák benzin és N2O csöveknek, a töltött palack és az összes felszerelési alkatrész, kábel és gomb általában benne van.

Sokszor halljuk a legvadabb történeteket az NOS-ról, „felrobban a motorod” –tól „mindent tönkretesz neked”-ig. Ez mind nagy tévedés, mivel az NOS igazából zseniális, és inkább kíméli a motorodat minthogy tönkretenné, de mindez attól függ, hogy hogyan alkalmazzátok! Mert, mint minden tuninggal ezzel is komoly károkat lehet okozni szakszerűtlen használattal, beszereléssel.


Egy értelmes bevetési helyzet a nitro használatára, ha egy mindennapi közlekedésre alkalmas motort vesztek alapnak ami úgy 12-lóerős és  gombnyomásra kb. 18 Le lesz (ami egy alap MHR Team motornak felel meg) a keréken! Igaz minél jobban tuningolt egy motor annál érzékenyebb is. Ha a motorotokat először 22-lóerőre tuningoljátok, és aztán még NOS-t adtok neki, hogy így a 30 Le-s határt kapargassátok, itt ezt természetesen már extrémen az anyagra megy (kopás-kifáradás). Kis hibáknál a behangolásban itt (22 le) már nagyon hamar elérhettek a félt dugattyú megragadáshoz.


Hogy egy NOS palack, vagy a motorod felrobbanhat(amit egyébként is 2000-13000-szer megtesz percenként  :)  )  nem igaz. A N2O nem éghető gáz. A nitrogén-dioxid egy molekula, ami nagy hő és nyomás hatására felhasad, ami után Oxigén szabadul fel. Ez a tiszta oxigén az égéstérben a benzin sokkal hatékonyabb elégetéséhez vezet és ezzel kapcsolatban nagyobb teljesítményhez.


Egy NOS rendszert behangolni (fúvókázni) kb. olyan nehéz mint egy karburátort befúvókázni. Minél magasabb szintű a tuning annál nehezebb megtalálni az ideális karburátor beállítást. Viszont itt fordítva kell haladni, a kisebb fúvókáktól induljatok a nagyobbak felé, mindaddig amíg a megfelelő teljesítmény el nem éritek, de figyeljetek mert itt sem a legmegfelelőbb a legnagyobb fúvóka.

 

 

 



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás: Marketing Professzorok