Honda Accord 2008, Accord Tourer 2.2 i-DTEC

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda vs szervíz igény
User: zaxi
Sziasztok! 2011-es Civic /ufo/ új téli gumikat kapott,majd kb 70-80 km.megtétele után kijelzőn megjelent a nyomás csökkenésre figyelmeztető jel,de a nyomás tökéletes,nem vesztett semmit. Hibakódot nem hoz az olvasó,hogyan tudom eltüntetni a figyelmeztetést? Eddig azt sem tudtam,hogy van benne guminyomást figyelő rendszer.Egyáltalán hogyan működik ez? Köszi
Topik: Honda Civic fun klub
User: luigimo
Sajnos eladásra került szeretett gépkocsim, de mivel ugyanezt a típust szerettem volna vásárolni, meghagytam a téli kerekeket. Végül úgy hozta a sors, hogy téli kerekekkel együtt vettem az újat, ezért eladóvá vált 4 db Honda acélfelni téli gumival szerelve, 4 db gyári Honda dísztárcsával. 2 db Dunlop Winter és 2 db Michelin Pilot, azonos mintázatú. Mérete 205/55/16. 70 %-osak. Használat alatt voltak, kifogástalan, nem volt egyik sem defektes. A felnik felületén van pár folt, de a dísztárcsa takarja. A 4 db dísztárcsa kifogástalan állapotú, az egyiken van egy kis karc. Együtt a garnitúra 50.000 Ft. A felni : KO:5x114,3, 16x6,5-ös . Külön a felni 5000/db,dísztárcsa 5000/db, gumi 5.000/db.
Topik: Honda Civic fun klub
User: norbikaa
Sziasztok, Van egy 2014-es Civic-em, SD navigávióval. Akkut kellett cserélni és nincs meg a biztonsági kód. Az előző tulajdonos állította be, de nem tudja megmondani. Elvileg egy Clarion fejegység. (Anti theft "CL"-el kezdődik). Hivatalosan ki kell szerelni az egész egységet és a központban újra aktiválni. Sok idő és nem is olcsó, persze behajtom az eladón, de akkor is. Van esetleg valamilyen más módszer, "master code" vagy ilyesmi? Előre is köszönöm a segítséget. Norbi
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Honda Accord 2008

2008-04-30 |
Honda Accord 2008


Az Accord etalon. Sokaknak nem tetszik, de még ők is elismerik, a technikába nehéz belekötni. Az új modell sem rosszabb a réginél, sőt, dizájnban pedig nagyon sokat fejlődött, elsősorban belül.


 http://totalcar.hu/tesztek/accord08bem!1

A tempomat

 

A tempomattal kezdődött. Pihenhetett a jobb láb és pihenhetett az agy egy apró része, hiszen nem kellett többé figyelni a kilométerórát. Aztán jött a többi rendszer is, az egyik akkor szólt, ha el akartuk hagyni a sávot, a másik meg, ha túl közel mentünk az előttünk haladóhoz. Ez utóbbi már fékezett is helyettünk, vagy képes volt arra, hogy felülbírálja a tempotatot, és az előttünk haladó jármű tempójához igazítsa autónk sebességét.
Ha jobban belegondolunk, régóta készen vannak azok az elektronikai rendszerek, melyek segítségével, ha városban nem is, autópályán, de akár még autóúton is megtehetnénk, hogy újságot olvasgassunk ahelyett, hogy vezetnénk. Ez azonban veszélyes lenne. Egyrészt, amikor vezetünk, figyelünk, és mivel folyamatosan vizslatjuk, mi történik a környezetünkben, idejekorán észrevehetünk valami fontosat, és felkészülhetünk a veszélyhelyzetre jóval azelőtt, hogy a balesetet okozó jármű vagy személy bekerülne a radar látóterébe.

 

Laposabb, szélesebb, de alapvetően nem sokat változott

 

 

Lane Keep Assistance System


Másrészt időnként a gépek is hibáznak, sőt néha el is romlanak, márpedig 130-as tempónál egy lefagyó komputer igen kellemetlen élményeket okozhat az autóban kávézgató, olvasgató, netán szunyókáló sofőrnek. Mivel azonban az ember is hibázik – nem is ritkán –, könnyen fárad, a figyelme lankad, a kedélyállapota percről percre változik, nem árt, ha kap egy kis támogatást.
És ezzel el is érkeztünk a lényeghez: jó, ha az elektronika segít, de nem veheti át az irányítást. Képzeljük el, hogy Kiss Miklós vesz egy új Accordot, megrendeli hozzá az összes három és négybetűs kütyüt, amit csak talál az extralistán, majd elutazik nyaralni. Már Németországban jár, mikor az autópályán kezd lankadni, és nem veszi észre, hogy autója alattomosan elindul a belső sáv felé, ahol éppen Jürgen közeledik vadiúj Porschéjával kétszáz feletti sebességgel. Miklós nagy bajban lenne – és Jürgen is –, ha az Accordban nem lenne LKAS (Lane Keep Assistance System), így azonban a rendszer figyelmezteti őt, sőt, a kormánymozdulatot is megkezdi, a sofőrnek mindössze 20% erőkifejtésre van szüksége ahhoz, hogy visszatérjen a sávjába, de szükség van rá, és pont ez a lényeg.

 

A 200 lovas motorhoz két kipufogó jár

 

Adaptive Cruise Control


Miklós az ACC-t (Adaptive Cruise Control) már ismerte, hiszen az előző autója is Accord volt, tudja, hogy a rendszer lelassítja az autóját, ha az előtte haladó jármű lassabb, és felgyorsítja újra, ha megint van előtte tér, hogy elérje a tempomatba beprogramozott értéket. A CMBS azonban neki is újdonság, ugyanis nem olvasta az új CR-V-ről szóló cikkeket, ezért gőze sincs, mire jó a Collision Mitigation Brake System.
Mi azonban kipróbáltuk – nem közúton, steril körülmények között –, úgyhogy gyorsan elmondom, hátha Miklós is elolvassa, aztán ígérem, rátérek végre az autóra. Képzeljük el, hogy Miklós már valahol Hamburg környékén jár, és iszonyatosan elfáradt. Annyira, hogy egyszerűen nem veszi észre azt a belga rendszámú kamiont, ami éppen elé sorol be a külső sávból egy emelkedő végén úgy nyolcvannal.
Miklóst mulyaságából egy enyhe fékezés és a hirtelen megfeszülő öv téríti magához, ha elolvasta volna a tájékoztató könyvecskét, tudná, három másodperce van, hogy kitaláljon valamit a karambol elkerülése végett. Ha nem cselekszik, a rendszer a becsapódás előtt egy másodperccel magától is növelni fogja a fékerőt, de nem fog akkorát fékezni, hogy Miklós és az új Accord megússza. A vezérelv szerint nem hagyhatjuk ki az embert a játékból, ugye emlékeznek.
Ha Miklós a megfeszülő övtől kellően betojik, aminek elég nagy a valószínűsége, ösztönösen bele fog rúgni a fékbe, onnan pedig már a fékasszisztens meg az ABS elvégzi helyette a feladatot. Ha nem reagál, oda a szép új autó. Mélyen egyetértek ezzel a gondolkodásmóddal, hiszen ha mindent a gép csinálna, a felelősséget is az autógyártókra lehetne hárítani, az pedig mégiscsak nonszensz, hogy a gyártó fizessen azért, mert én borotválkozás közben hetvennel elütöttem egy bicikliző gyereket, amit a radar későn észlelt. Jó, hogy segít a számítógép, de azért legyünk résen mi is.
Szinte hallom, ahogy káromkodnak és szidnak, mint a bokrot, úgyhogy belekezdek a lényegbe. Ausztriában, két napig nem szűnő esőben próbáltuk ki az új Accordot, ami, bár nagyon hasonlít a régire, teljesen új modell. Hosszabb, szélesebb, nagyobb a tengelytávja és valamivel nehezebb is, mint az előző. Van szedán és kombi is, kétféle benzines és egy dízel. Egyelőre csak a benzinesekhez van öt fokozatú automata váltó, de azt nem tudtam kipróbálni, ahogy a két literes, 156 lovas benzinmotort sem.

 

 

Accord Tourer 2.2 i-DTEC

 

 

A lefelé ívelő tetővonal miatt kifejezetten sportos

 

 


A kombi koncepciója merőben új. Az eladási statisztikák egyértelműen kimutatták, hogy a vásárlók többségének fontosabb a dizájn, mint a végtelen csomagtér, ezért lett szebb, de egyben kisebb a kombi feneke. Jól mutatnak a hátsó lámpák és profilból sem egy monolit tömböt látunk többé, a csomagtartó kapacitása azonban kevesebb, mint 400 literre fogyott.
A kifutó modellnél a szedán és a kombi hátsó futóműve teljesen más volt, az újnál azonban közös a platform. Ahogy a pusztító hosszúságú sajtótájékoztatón megtudhattuk, a dízelmotor nem a régi átdolgozott változata, hanem teljesen új. Valamivel erősebb, mint az előző (150LE, 350Nm), de erre szükség is van, hiszen az autó tömege is nőtt, felszereltségi szinttől függően a kombi 1559 és 1702 kiló között mozog.

 

 

Kulturáltan, nagyon csöndesen jár a 150 lovas dízel

 

Az új motor elképesztően kulturáltan jár, nem ráz, a hangját alig hallani, kizárólag magas fordulaton szivárog motorzaj az utastérbe. 150 lóerőtől nem várhatunk csodát, a 9,8-as gyorsulás elég, hogy viszonylag dinamikusan közlekedjünk minden sebességtartományban, de a nyugalom megzavarására tökéletesen alkalmatlan. A kasztni nem imbolyog, a futóműve elég feszes, ahogy azt mostanában a középkategóriás autóknál megszokhattuk.

 

 

Accord 2.4 DOHC i-VTEC


Ez a motor már jóval tüzesebb, 201 lóerejével kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsítja százra az Accordot. A teljesítmény-növekedést nem érezni – eddig ez a motor csak 190 lovas volt –, csak annyival erősebb az elődjénél, amennyivel nehezebb az új modell, de a karaktere és a hangja sokkal kellemesebb, élőbb. Nagyjából ötezernél egyértelműen lehet hallani, ahogy a vezérlés vált, és ha sikerül magas fordulaton tartani, nem lehet panasz a teljesítményére. Alul sem gyenge, de ott nem virgonckodik.

 

 

201 lóerős lett a 2,4 literes motor

 

A hat sebességes váltóra az előbb nem tértem ki, pedig megérdemelte volna: tökéletes, akárcsak a benzinessé. Végtelenül precíz, rövid utakon jár, olyan, mint az álom. Ha nem figyelünk, csak azt érezzük, minden megy magától, ha külön figyelmet szentelünk a váltásoknak, minden kuplungolás után kellemes melegséget érezhetünk a gyomrunk tájékán.

 

 

Vélemény


Az új Accord nagyon hasonlít a régihez, de laposabb, hosszabb és szélesebb, ezáltal sokkal sportosabb, a gömbölyítéseknek hála valamivel barátságosabb is, de a külső változtatások elhanyagolhatóak ahhoz képest, ami belül történt. Hátul óriásit nőtt az utastér, az egyszerű, sokak számára unalmas dizájn eltűnt, az új műszerfal telis tele van ötletekkel.
Szép a középkonzolról induló két szimmetrikus, fémszínű ív, szép a műszeregység, jópofák a középkonzolon kidudorodó hatalmas tekerentyűk. Az anyagok minősége hibátlan, a belső tér nagyon elegáns, nagyon ízléses lett. Én a sportosságot hiányoltam és kicsit még mindig ridegnek érzem, de tény, hogy mérföldekkel előzi meg elődjét.
Az Accordnak eddig is hibátlan volt a futóműve, nem hiszem, hogy sokat rontottak volna rajta, de érdemben sajnos nem nagyon tudok nyilatkozni, mert a tesztút kilencven százaléka autópálya volt, ráadásul végig szakadt az eső. A 2,4-essel mentem egy keveset szűk hegyi utakon. A hosszú tengelytáv és a szűk kanyarok nincsenek jó barátságban, ráadásul vízen nem volt könnyű átadni az erőt az aszfaltra, szóval inkább csak olyan kísérleti autókázás volt ez, nem igazi teszt.

 

 

Honda Accord és a Mazda


 Amikor a Mazda6 GTA-t vezettem, odáig voltam a gyönyörűségtől, de úgy éreztem, mielőtt végleges véleményt alkotok az autóról, ki kell, hogy próbáljam a legfőbb riválist, az Accordot. Túl vagyunk rajta, döntöttem is, de nem volt egyszerű. A hatos belső tere sportosabb, melegebb, barátságosabb, ezért nekem jobban tetszik, de úgy érzem, az Accordban több munka és jobb anyagok vannak.
A Mazda 2,5-ös motorja kiegyensúlyozottabb, mint az Accordé, s ez a hétköznapokban előny a V-TEC-kel szemben, amit egyébként nagyon szeretek, főleg, mikor elhagyja a fordulatszámmérő mutatója az ötezrest, de városban, főleg egy limuzinnal az ember általában nem így közlekedik, szóval ebből a szempontból praktikusabbnak tartom a Mazdát.
A váltó mindkét modellben tökéletes, a futóműről pedig egyelőre nem tudok nyilatkozni, túl kevés az érdemi tapasztalatom az Accordal. Amíg nem lesz tesztautó, egyértelműen a Mazdát preferálom, de főleg érzelmi alapokon. Technikailag az Accord és a Mazda6 is tökéletes konstrukció, a Honda áll közelebb a prémium kategóriához. Júniusban kezdik az értékesítést, de május közepén már megtudhatjuk az árakat.




Kommentek


Még nincsenek hozzászólások

Írd meg a véleményed


Név*
Email cím
Hozzászólás*
Ellenőrzés*


generated

XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadónk a: Marketing Professzorok Kft.