Új Honda Accord, teljesen friss generáció

D-R-M Cikkek D-R-M Fórum Modellek D-R-M Szerviz D-R-M Akciók D-R-M Használt autók D-R-M Racing Team
D-R-M bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a D-R-M oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: Ladie
Szia! Nekem is ugyanez a problémám, néztem egy pár videót róla, úgyhogy az elméletét nagyjából tudom, de a gyakorlati megvalósításra még nem volt időm. Az anyós ülés felől 3 csavar fogja azt az idom részt és onnan indulva tudod lebontani...megkeresem a videót és belinkelem neked!
Topik: Honda vs szervíz igény
User: yamakashi
Szia! Én civic Tourert használok, mielőtt elkötelezed magad mellette pár infót figyelembe érdemes venni. Ami nem igazán jön elő. Az első hogy az összes 9. generációs civic első fékbetét nyikorgással szenved. A gyártó ugyanis a 8-és a 9 generáció között fékbetét gyártó céget cserélt. A másik, hogy a terhelhetősége 400kg - hiába kategória győztes a csomagtere. Ha ezek nem zavarnak, akkor jól fogsz vele járni.
Topik: Honda Civic fun klub
User: yamakashi
Sziasztok! Nekem lenne egy olyan problémám, hogy van egy Civic Tourerem aminek nyikorog az első fékbetét, gyári van benne, 1x már garanciában kicserélték, de többször nem vállalják és a második is nyikorog. Van köztetek valaki aki ilyen problémával találkozott? Esetleg neki is ez van? A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e egyéb fékbetét típust, márkát, gyártót akié jó lehetne gyári helyett? Válaszokat előre is köszönöm
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


D-R-M Nyitvatartás és Elérhetőségek
D-R-M Autósház
Cím: 2112 Veresegyház,
Ráday u. 6.
Tel.: (28) 589-045
Fax: (28) 589-035
E-mail:
hondaszerviz@invitel.hu
Nyitvatartás:
H-P: 8:00-17:00
Sz-V: zárva
D-R-M autó portál

Új Honda Accord 2008



Rendesen telepakolták betűszavakkal az új Honda Accordot, melynek formája ugyan hagy némi kívánnivalót maga után, menet közben azonban ismét nem kelt csalódást. Az ausztriai menetpróbán minden létező változatban kipróbáltuk az új Accordot.

 

 

Nem luxuslimuzin, hanem az új Honda Accord


Az osztrák autópálya alapesetben nem tartozik az élet izgalmas helyszíneihez. Noha a vele szomszédos országhoz hasonlóan az emberek itt is németül beszélnek, mégis legfeljebb 130 km/órás sebességgel lehet közlekedni, ami már fél óra után képes álmosító lenni. Ásítozás helyett azonban ezúttal álmélkodás jutott osztályrészemül: az autó, amit vezettem ugyanis nemcsak, hogy az előttem haladóval megegyező ütemben gyorsított és lassított, hanem közben még a finomabb elnyújtott kanyarokban is magától befordult. Ez, így két lábbal benne a XXI. században még nem is lenne akkora szenzáció, csakhogy ez az autó nem egy megfizethetetlen, öt méter feletti luxuslimuzin, hanem egy új Honda Accord volt.

 

 

Teljesen friss generáció

  
Az a Honda Accord, melynek előző generációja igen magasra helyezte a lécet mind megjelenésében, mind pedig tudásában. A legfrissebb generáció láttán azonban egyet hátraléptem Genfben: elsőre leginkább egy elbaltázott modellfrissítésnek tűnik az új Accord, noha egy teljesen friss generációval állunk szemben. A ludas a hűtőmaszk és a fényszórók között félútig felkúszó, a lökhárítóhoz tartozó műanyag elem, ami megtöri az előd esetében tapasztalt vagány harmóniát. Az első döbbenet után azonban egyre több kellemes részlet tűnik fel, ilyen a Legendet idéző hűtőmaszk, az elődről származó díjnyertes krómkilincsek, vagy a szépen emelkedő övvonal. Frappáns apróság, hogy a limuzin hátsó rendszámtábla-helye formájában a hűtőmaszkot idézi, ugyanakkor a kombi kollektíven nagyobb tetszésnek örvendett, főleg a fém tetősínnel, a sötétített ablakokkal és a hetyke légterelővel.
 

 

Új Honda Accord: hosszabb, szélesebb, magasabb


Noha első ránézésre Accordnak azonosítja az utca népe, a Honda középkategóriásának arányai némiképp átalakultak. Az új modell öt centiméterrel hosszabb, héttel pedig szélesebb elődjénél, miközben magassága 5 milliméterrel csökkent. Ezekből, valamint a 35 milliméterrel megnyújtott tengelytávból is kitűnik, hogy ennek úttartása érezhetően jobb lesz, ezeken felül ráadásul a súlypontot is sikerült nyolc centiméterrel alacsonyabbra helyezni. További ünneplésre ad okot, hogy az elődjénél tíz centiméterrel rövidebb kombi immáron ugyanazt a multilink hátsó futóművet kapja, mint a négyajtós, amely a kettős keresztlengőkaros első fényében papíron igen élvezetes kanyarvételeket fest lelki szemeink elé. Az elődjénél nagyobb szilárdságú modell ugyanakkor nem kerülhette el a hízást: a limuzin átlagosan 60, a kombi pedig 20 kilót szedett magára a generációváltás következményeként, így a legkisebb motorral szerelt négyajtós tömege is meghaladja az 1,4 tonnát.

 

 

Nagyobb teljesítmény


A diszkrét úszógumit erősebb motorokkal igyekszik kompenzálni a Honda, melyek közül valamennyi teljesíti az Euro 5-ös normát. Az új alap a CR-V-ben már egy ideje szolgáló kétliteres benzines, amely 156 lóerős teljesítményre (@6300 ford./perc), valamint 192 Newtonméter nyomatékra (@4300 ford./perc) képes, miközben vegyes használatban 7,5 liter körül kortyolgat százon. Az egyik legfőbb Honda-erényt, a pörgősséget inkább a nagyobbik motor csillogtatja meg. A 2.4 literes négyhengeres hétezernél leadott 201 lóerős teljesítménye, valamint 234 Nm nyomatéka (@4500 ford./perc) mellett a kétliteresnél úgy másfél literrel több 95-öst éget el, igaz akinek a fogyasztás a legfőbb preferenciája, az úgyis a dízel felé kacsingat. A 2,2 literes lökettérfogat láttán bizonyára mindenki arra gondol, hogy az elődből került át, hitünk bizonyosságát pedig még a tíz plusz lóerő és az ugyanennyivel gyarapodott nyomaték sem rengeti meg. Az i-DTEC jelöléssel viszont eddig nem találkoztunk, ez pedig a mérnökök szerint a látszattal ellentétben egy teljesen új motort takar. A 150 lóerős dízel vegyes fogyasztását ráadásul mindössze 5,6 liternek ígérik, ezzel pedig bizonyára sokakat csábít magához. Utóbbihoz kizárólag a hatfokozatú kézi, a benzinesekhez viszont emellett ötsebességes automataváltó is rendelhető. Az év végén egyébként érkezik az új dízel 180 lóerős változata is, aki tehát egy igazán erős dízelre vágyik, annak még várnia kell néhány hónapot.
 

 

Kombi-mánia?


Magyarországot eddig nagyívben elkerülte a kombi-mánia, Nyugat-Európában azonban nem ciki láthatóan nagy csomagterű autóval közlekedni. Ott a középkategóriás modellek felét kombi kivitelben rendelik meg, az előző Accord puttonyos változata azonban még egyharmados részesedést sem szerzett. A hosszas oknyomozás konklúziója az lett, hogy a kombi vásárlókat sokkal kevésbé érdekli a raktér befogadóképessége, mint az autó megjelenése. Ez hatalmazta fel a japánokat arra, hogy a limuzin 487 literével ellentétben a kombi alaphelyzetben csupán 406 liter poggyász befogadására legyen képes. A szkeptikusak a végeredmény láttán okkal mondhatnák, hogy ez az indoklás csupán egy nagy humbug, azonban egyetlen gyártónak sem célja a piac igényeivel homlokegyenest szembemenni, főleg nem egy fontos szegmensben. A kombi, vagyis Hondául a Tourer ráadásul tele van ügyes megoldásokkal: a jobban felszerelt kivitelek ajtaja a kulcsról gombnyomásra, elektromotorok hathatós közreműködésével nyitható fel, illetve zárható le, a padló szintje pedig 8 centivel közelebb került a földhöz, ami főleg nehéz tárgyak beemelésekor áldásos. A padló alatt még egy 53 literes rekesz is helyet kapott.

 

Nagyobb utastér


A kissé megnövekedett tengelytáv egy kissé megnövekedett utasteret eredményezhet. A legfontosabb, hogy immáron hátul sem kizárólag gyerekekm hanem felnőttek is utazhatnak boldogan. Két 190 centiméter körüli egyed ugyanakkor még mindig ne próbálkozzon egymás mögött, hiszen ilyenkor a vaskos első ülések mögött kevés lábtér marad csak. Az ülések viszont elöl-hátul ugyanolyan kényelmesek, az elődénél szélesebb karosszériát pedig az utastérben is érezni. Ennek hangulatát leginkább a Legendéhez lehetne hasonlítani, már csak a gombrengeteg miatt is. A megszámlálhatatlan mennyiségű kapcsoló és a középkonzol tetején trónoló navigációs rendszer kissé űrhajós érzést kelt, igaz az Accord ezen műsorszámban még így is kispályás a Civichez képest. A kapcsolók garmada mellett tárolóhelyből is kijut: pohártartóból négy is kijut a legújabb Hondába, de a középkonzol mellett, az ajtózsebekben és persze a méretes könyöklő alatti rekeszben is számos úti holmi otthonra lelhet. Utóbbiban a kor kihívásainak megfelelően AUX és USB csatlakozókat is találunk, így bárki kedvenc zenelejátszójáról menedzselheti a zenét az autóban.

 

Botváltó

 

Az Accorddal való szorosabb ismerkedést rögtön a 2.4-essel kezdtem, a nagy benzinest vásárlók szokásainak ismeretében automatával párosítva. Kimért tempóban autózva rendkívül finom benyomást kelt úgy a motor, ahogyan az egész autó, az első rendes kigyorsításkor azonban csak sehol sem jön az, amit a csúcs Accordtól okkal lehetne elvárni. Háromezres fordulatról például padlógázra sem vált egyet vissza az automata, inkább hagyja felszenvedni a motort hétezerig, ami sem a négyhengeresnek, sem pedig a vezetőnek nem jó. A sport fokozat ezen részben segít, ekkor viszont hosszabb távon válik fárasztóvá a motor magas fordulatszáma miatt megemelkedett zaj, nem beszélve a fogyasztásról. Gyorsan autózni azért így is tudunk, rögtön kétféleképpen is. Az elegánsabb megoldás a kormány mögött meghúzódó fülekkel történő kapcsolgatás, melyek utasítására vitán felül fürgén váltogatja a fokozatokat az automata. Az egyszerűbb megoldás, hogy a kinyomjuk kick-down kapcsolót, ettől kedve pedig leszabályozásig forgatja a motort, ami így már viszi is rendesen a meghízott Accordot.

 

 

Autómata váltó


Az automata ellen azonban van egy biztos tipp: a kézi, ami már ránézésre is mosolyra görbíti a szájakat. Az apró váltókar nem is okoz csalódást, hiszen rövid úton, könnyen és pontosan jár, ráadásul a fokozatok kiosztása is jól sikerült. A hatgangos kézivel megvan az igazi Hondás életérzés a 201 lóerős kivitelben. Az ember szívesen forgatja sokáig, eközben a motor is egyre erősebbé és egyre szebb hangúvá válik, a belátható kanyarokba kis fékkel és egy visszaváltással esik be, a csúcsponton túlhaladva pedig már ismét telitalppal áll a gázon - az biztos, hogy nem csak erre van szüksége a Hondának, de hogy erre is, az is szent. A tempósabb haladáshoz ráadásul valamennyi szükséges elem is asszisztál. Az úttartásban még az esős menetpróba ideje alatt sem lehetett kivetnivaló, legfeljebb a kigyorsításoknál pörgött el idejekorán az ívbelső kerék, a fékeknek pedig mind az adagolhatósága, mind pedig a hatékonysága kiválóan teljesített.
 

 

Benzines vagy dízel?


A kétliteres benzines hozza a papírformát, amennyiben kevésbé pörgős, ellenben egészen kiegyensúlyozott motor benyomását kelti. Ehhez is lehet automatát rendelni, ami érdekes módon jobban passzol ehhez, mint a 2.4-eshez, igaz a kitűnő kézi váltó fénye még így is elhalványítja. A dízelt nem is lehet mással rendelni, az új fejlesztésű 150 lóerős i-DTEC elsőre igazán jó benyomást keltett. Hangja hidegen párját ritkítóan halk, az utastéri rezonancia pedig ismeretlen fogalom az új Accordban. A dízel karakterisztikája igazán szeretetreméltó, hiszen már alapjáraton van elég nyomatéka ahhoz, hogy csak az igazán botlábúak tudjanak vele lefulladni, ereje pedig nem lórúgás-szerűen, hanem egyenletesen jön meg. Az i-DTEC még négyezer fölött sem fogy ki a szuflából, a takarékosságra pedig a valamennyi kéziváltós kivitelhez járó, a fordulatszámmérőbe rejtett nyilak próbálják nevelni az erre kapható sofőröket. A dízel tehát továbbra is remek választásnak tűnik, ellenben a fogyasztás miatt kissé zsörtölődtem. Igaz, hogy a menetpróbákból több hátráltató tényező miatt sem lehet komoly következtetést levonni erről, az viszont nem túl kecsegtető, hogy békés országúti használatban sem sikerült 7,8 liter alá szorítani a 2,2-es dízel étvágyát. Az automata 2,4-es ellenben meglepően kevéssel, 120 körüli autópálya-tempónál kicsivel nyolc liter felett eljárt és vegyesben is csak kevéssel ment 9 liter fölé a fedélzeti számítógép tanulsága szerint.

 

Betűszavak


Az Accord legizgalmasabb újdonságai mindezek mellett a betűszavakban keresendők. Ilyen a CR-V-ben már látott CMBS, amely az elbambulásból következő ráfutásos baleseteket segít megelőzni a sofőr felébresztésével. Ez három fokozatban történik: először csak hangjelzést ad, az előttünk haladó autóhoz tovább közelítve már a biztonsági övet is megrántja, a fékeket pedig készenlétbe helyezi, a harmadik stádiumban pedig a károk enyhítése érdekében már magától is fékez. Az elmélet a gyakorlatban is jól működik, erről szerencsére nem közúton, hanem zárt pályán próbálgatva sikerült meggyőződni. A CMBS mellett ott van még az LKAS, amely egy sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. A 27 és 180 km/óra között működő LKAS kamerákkal figyeli, hogy a két vonal között maradunk-e és sípolással jelzi, ha indexelés nélkül lassan készülünk átcsorogni a másikba. Az eső ugyan hajlamos megzavarni, száraz körülmények között azonban ez a rendszer is remekül működik. A sávelhagyást ráadásul a kormányzással is segít megakadályozni a rendszer, így az elektronikus szervót a sáv ívében forgatni a legkönnyebb, azon túl pedig érezhetően nehezebbé válik. Enyhébb ívű kanyarokban még a forgatására sincs szükség, az Accord ugyanis magától is beveszi ezeket a kanyarokat, majd szépen visszaáll egyenes irányba. Emellett az előző generáció modellfrissített változatában is megtalálható ACC, vagyis a távolságtartó tempomat is megtalálható az új Accordban. A 35 és 180 km/óra közötti sebességtartományban használható rendszernél továbbra is több követési távolság állítható be, mindezek együttesen pedig igazán jó hosszú távú utazóautóvá teszik az Accordot.
 
 

Legnagyobb ellenfél a Mazda6


A középkategóriás Honda legnagyobb ellenfelének a hazánkban már kapható Mazda6 ígérkezik, mindkettő mellett és ellen vannak érvek. A Mazda mindenképpen jobban néz ki, mint az Accord, ellenben ennek utastere kicsit szélesebb, igaz a 6-osban hátul valamivel több a lábtér. A 170 lóerős 2.5 GTA-val összehasonlítva a Honda kicsit kényelmesebbnek és csendesebbnek tűnik, miközben felül a 2.4-es érezhetően erősebb is a Mazdánál, ami nem mellesleg szintén egy kiváló autó. Nagy kérdés azonban az árazás, ami ugyan már megvan, de csak május közepén hozzák nyilvánosságra. Az első Accordok június elején érkeznek meg a kereskedésekbe, árukról pedig annyit sikerült megtudni, hogy ár/érték arányban nem lesz drágább a jelenlegi modellnél. Így legyen!

 


Kommentek


Krisz hozzászólása 2009.03.15 10:27 Zsozsika (2008.08.27) részére [Válasz erre]
Nem fogsz benne csalódni :)
Nadi84 hozzászólása 2008.09.01 13:47 [Válasz erre]
Hát én ledöbbentem ezen az elalvást megelőző rendszeren! Helyettem fékez a kocsi! Nagyon jó!! Meg a sávtartó asszisztens se semmi! Már tényleg afele haladunk, hogy maguktól vezetnek az autók!
P. Tamás hozzászólása 2008.08.27 13:48 [Válasz erre]
Na én itt döntöttem el hogy új Accordot veszek :) http://auto.indavideo.hu/video/Az_uj_Honda_Accord
H. Kovács Péter hozzászólása 2008.08.27 13:47 Annuska (2008.08.27) részére [Válasz erre]
Nem is mondtam hogy én vagyok az autóért de soha nem hagyott a Hondám még cserben és ezért én megtisztelem hogy mindig őt választom :) csak sajnos most a családban voltak nagyobb kiadások és ezért nem tudom ezt magamnak megengedni,de ami késik az nem múlik,addig használom az asszony Jazz-ét vagy a régebbi Accordomat!
Annuska hozzászólása 2008.08.27 13:45 [Válasz erre]
Férfiak... Na jó nem szóltam semmit,én is autómániás vagyok azon belül is a Honda a favorit,de azért ne feledjük hogy az autó van értünk és nem fordítva Uraim!
H. Kovács Péter hozzászólása 2008.08.27 13:43 [Válasz erre]
Gratulálok,én is kacérkodtam vele,csak sajnos most anyagilag nem úgy jöttek össze a dolgok ahogy terveztem és ezért ez most kimarad az életemből,járok még egy kicsit a régivel és majd ha összegyűjt a della akkor belevágok. :)
Zsozsika hozzászólása 2008.08.27 13:41 [Válasz erre]
Hali! Ma reggel rendeltem meg ezt a csodát,már nagyon várom hogy ülhessek benne,remélem minél hamarabb megérkezik a kicsike!

[1]

Írd meg a véleményed


Név*
Email cím
Hozzászólás*
Ellenőrzés*


generated

XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
D-R-M Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás: Marketing Professzorok