A Chip tuning nem más, mint a gyári motorvezérlő elektronika optimalizálása.

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: Ydderf
Hello Mindenki! Lenne egy s.o.s. kérdésem. Van egy 2000 évjáratú 1.6 se honda civicem. Sajnos valami paraszt poénból betörte az első szélvédőm...kicser ltettem...de bal elöl fönt a sarokban azóta is beázik. Kérdésem az lenne,hogy ezen a részen mennyire fontos kábelek vannak elvezetve,mert félek hogy az elektronia elszál a kocsiban. Már kétszer szervízeltettem emiatt és még mindig jön be a víz valahol...nem nagyon de vizesedik. Küldenék képet...de még nem jöttem rá hogy kell
Topik: Honda Civic fun klub
User: Pali Vtec
Sziasztok! Van egy ’98-as Civicem 1,5 VTEC motorral (D15Z8) és a következő a problémám: kb. 2000-es fordulat alatt, részterhelésen el kezd remegni. Nem rángat, inkább csak remeg. Pl. tipikus helyzet: városban 60-nal 4.-ben; de bármelyik fokozatban tudja produkálni. Hideg motorral (ameddig rajta van a szivató) nem csinálja, csak meleg motorral (de akkor mindig). Ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a fogyasztás; az eddigi 6,5-7 helyett a 9-9,5-et is megeszi városban. Autópályán, ahol nagyobb a fordulat, nem remeg, és ugyanúgy 7-et eszik, mint eddig. A motor nem erőtlen, nem torpan meg, rendesen húz. Hibakód nincs, cseréltek gyertyát, gyújtás elosztót, gyújtó trafót, kitisztították a fojtószelepet; kompresszió megfelelő. Valakinek ötlet? Esetleg volt hasonló? Köszönöm a válaszotokat!
Topik: Honda Civic fun klub
User: moonraker
Üdvözlet! Most talàltam meg ezta fórumot és bìzom benne hogy talàn itt segìtségre lelek mert vettem egy 2006 évj Honda Civic 2.2 cdti hondàt és az bele a problémám hogy ha hoszabb ideig àll az autó és utànna elindìtom akkor csak suhog s ràdióm egy jó ideig mire ujra megtalàlja a csatornàkat ill ha a tükörfűtést bekapcsolom akkor megint csak suhogàs van semmi màs. Mi lehet a probléma???
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Chip-tuning

2011-06-21 | infobomba.hu
Chip-tuning

A Chip tuning nem más, mint a gyári motorvezérlő elektronika optimalizálása. A gyári állapot megváltoztatásával növelhető a teljesítmény és csökkenthető a fogyasztás, az élettartam és szennyezőanyagkibocsájtás maximális szem előtt tartásával. A mai modern gépkocsik motorvezérlője egy számítógép, ami a motor működéséhez szükséges minden adatot tárol. Ezek az adatok egy EEprom-on (Chip) vannak letárolva, ilyen pl. az előgyújtási időpontok, töltőnyomás, nyomatékkorlát vagy a befecskendezendő üzemanyag mennyisége.


Chip tuning és a gyári elektronika

 

A gyári elektronikákat úgy programozzák fel, hogy az autók akár sarki vagy sivatagi körülmények között, egy nem az európai (német DIN) szabvány szerint előállított, hanem ennél lényegesen rosszabb üzemanyaggal is működjenek. Ám ezen felül is hagynak a gyártók  még bőségesen tartalékot a motorokban, ezért lehetséges a chip tuning alkalmazása. A módosítás ami chip tuning során elérhető tehát mindig az adott programtól és a motor komponenseitől függ. Vannak autó típusok ahol alig találni gyárialg meghagyott tartalékokat, ám vannak gyártók akik szinte kizárólagosan szoftveresen fojtják le a motorokat és alkotnak így egy akár 100%-ig azonos konstrukciójú motorból több különböző teljesítményű változatot. Az elmúlt évtizedben szerzett chip tuning tapasztalat sok esetben azt is megmutatta, hogy talán nem is véleltlenül marad tartalék számos autó programjában. Bizonyos márkák fejlesztéskor, ha nem is nagydobra verve, de szándékosan hagynak programbeli tartalékokat autóikban, tudva azt, hogy a chip tuning sokak részéről már egy elvárás.

 

Chip tuning és fogyasztáscsökkenés

 

Vezérlőprogram-módosítással megváltoztathatóak a motorvezérlő elektronika gyárilag rögzített memória értékei, így azután a szenzoroktól kapott információk (a beáramló levegő mennyisége és hőmérséklete, a főtengely fordulatszáma, a fojtószelep állása stb.) alapján, az elektronika már a memória-chipen végrehajtott módosítás szerint vezérli a motor egységeit. Márpedig a pontosan beszabályozott üzemanyag-levegő keverék és az azt megfelelő pillanatban berobbantó gyújtás adják a motornak a legnagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, a legkisebb üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátása mellett. Nagyobb teljesítmény és főleg nagyobb nyomaték hatására hamarabb elérhető a kívánt utazósebesség, akár visszaváltás nélkül is, így azonos üzem mellett egy modern turbódízel gépkocsi fogyasztása programmódosítás után átlagban 10-15%-ot csökken.

 

A chip tuning az nem is tuning?

 

A chip tuning sokak számára nem is tuning. Miért? Egyesek gondolatában a motor tuningja  valamelyik motoralkatrész cseréjét, vagy átalakítását jelenti, teljesítménynövelés céljából. Másoknak a tuning az autó körbe spoilerezését jelenti és ez így van rendjén, hiszen nem gondolkodik mindenki egyformán. A chip tuning fantázianév valójában elektronikus motor-optimalizálást takar. Hatásában persze valóban teljesítménynövelő és átlagfogyasztás csökkentő, de mivel mindez egyetlen alkatrész cseréje nélkül jön létre, jóval gazdaságosabb módszer, mint a tuning hagyományos formái, a vezérműtengely- csere, a kipufogó rendszer cseréje, a hengerfej polírozása stb. Ez az egyik magyarázata a chip tuning világszerte növekvő népszerűségének.

 

Nálam is hatásos lesz a chip tuning?

 

Napjaink gyakorlatában még mindig igaz, hogy nincs két egyformán sikererült autó (adott sorozaton belül is mindig vannak kisebb-nagyobb eltérések az autó dinamizmusában és fogyasztásában), de a mai gyártási tűréshatár-értékek jóval kisebb eltérést engednek meg, mint korábban. Mindazonáltal a memória-chipben rögzített motorvezérlési adatok megfelelő módosítása a tapasztalatok szerint szinte mindig javíthat a dinamikai és a fogyasztási paramétereken, de korántsem minden autónál egyforma mértékben. A chip tuningnál lényegében nem történik más, minthogy a motorelektronikában lévő adatokat közelebb kell hozni a rendezett üzemhez, ahol a kiindulási pont az, hogy az autó rendszeresen van szervizelve (szűrők, olaj, stb.) és benzinkúti üzemanyagot kap. Ez ugyanis feltétele egy jól működő chip tuningnak.

 

Visszaállítható az eredeti állapo chip tuning után?

 

Minden autó elektronikájában tárolt gyári adat kiolvasható egy OBD-szervízcsatlakozón keresztül (ez egy 2000-ben életbelépett nemzetközi szabvány), ha ez nem lehetséges, akkor az elektronika megbontásával. A gyári adatok tárolásra kerülnek, hogy kívánság szerint az autó bármikor visszaállítható legyen gyári állapotba. Ezt követően kerül sor a chip tuningra, ahol a gyári adatok alapján a motorvezérlő szoftver módosításra kerül, majd az elektronikába a módosított kerül betáplálásra. Minden egyes autóhoz egyedi szoftvert kell készíteni, hogy a chip tuning megfelelő hatásfokon és biztonságosan vezérelje a motor működését. Chip tuning előtt és után is, teljesítménymérő padon le kell mérni az autót, hogy objektíven dokumentálható és rögzíthető legyen a gyári és a módosított, tuningolt állapot.

 

forrás : chip-tuning.infobomba.hu



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás: Marketing Professzorok