Tuning alapok, honda tuning

Cikkek Fórum Modellek Szerviz Akciók Használt autók Racing Team
bejelentkezés
honda
Ön szerint a jövőben melyik megoldás fog érvényesülni a személyautózás területén?






Keresés a oldalon



Kulcsszó:
Honda fórum
Topik: Honda Civic fun klub
User: Ydderf
Hello Mindenki! Lenne egy s.o.s. kérdésem. Van egy 2000 évjáratú 1.6 se honda civicem. Sajnos valami paraszt poénból betörte az első szélvédőm...kicser ltettem...de bal elöl fönt a sarokban azóta is beázik. Kérdésem az lenne,hogy ezen a részen mennyire fontos kábelek vannak elvezetve,mert félek hogy az elektronia elszál a kocsiban. Már kétszer szervízeltettem emiatt és még mindig jön be a víz valahol...nem nagyon de vizesedik. Küldenék képet...de még nem jöttem rá hogy kell
Topik: Honda Civic fun klub
User: Pali Vtec
Sziasztok! Van egy ’98-as Civicem 1,5 VTEC motorral (D15Z8) és a következő a problémám: kb. 2000-es fordulat alatt, részterhelésen el kezd remegni. Nem rángat, inkább csak remeg. Pl. tipikus helyzet: városban 60-nal 4.-ben; de bármelyik fokozatban tudja produkálni. Hideg motorral (ameddig rajta van a szivató) nem csinálja, csak meleg motorral (de akkor mindig). Ezzel párhuzamosan jelentősen megnőtt a fogyasztás; az eddigi 6,5-7 helyett a 9-9,5-et is megeszi városban. Autópályán, ahol nagyobb a fordulat, nem remeg, és ugyanúgy 7-et eszik, mint eddig. A motor nem erőtlen, nem torpan meg, rendesen húz. Hibakód nincs, cseréltek gyertyát, gyújtás elosztót, gyújtó trafót, kitisztították a fojtószelepet; kompresszió megfelelő. Valakinek ötlet? Esetleg volt hasonló? Köszönöm a válaszotokat!
Topik: Honda Civic fun klub
User: moonraker
Üdvözlet! Most talàltam meg ezta fórumot és bìzom benne hogy talàn itt segìtségre lelek mert vettem egy 2006 évj Honda Civic 2.2 cdti hondàt és az bele a problémám hogy ha hoszabb ideig àll az autó és utànna elindìtom akkor csak suhog s ràdióm egy jó ideig mire ujra megtalàlja a csatornàkat ill ha a tükörfűtést bekapcsolom akkor megint csak suhogàs van semmi màs. Mi lehet a probléma???
Honda hírlevél
Honda hírlevél: minden a Honda háza tájáról. Havonta a legfrissebb cikkek, információk, koncepciók, tuning ötletek! Iratkozz fel most!


autó portál

Tuning alapok

2011-06-06 | http://www.oktuning.hu
Honda civic

 Az autótuning a versenypályákról szivárgott ki az utcákra. Ott, a boxok között kísérletezték ki az erőfacsaró módszerek tömegét, amelyekkel a szériamotorokból meglepő teljesítményadatokat csikarnak ki. Igaz a nagy teljesítmény a fogyasztás, az élettartam, és a nyugodt üzem rovására jelentkezik. Az utcai autókra szánt tuning a versenysport izomnövelő fogásainak a szelidített változata, hiszen a mindennap használt kocsiknál számítanak az autógyárak által is figyelembe vett gazdaságossági és használhatósági szempontok.


Motor tuning


A motor tuning lényegében több lépcsőben írható le, a motor optimalizálástól az erőforrás teljes átépítéséig terjed, a beavatkozás mélységével egyenes arányban duzzadó költségekkel és egyre nagyobb kockázattal.
A motor által termelt teljesítmény jó része a motoron belül marad, felemésztődik a szívás, a kipufogás energiaszükségletének a fedezésére, a belső súrlódás legyőzésére. Az erőforrást felszabadítva, a terheinek a csökkentésével az addig belül elhasznált teljesítmény a főtengelyen jelentkezik. A szívás energiaszükségletének a csökkentésére találták ki a sport légszűrőket, amelyeknek kisebb az ellenállása a széria papírszűrőknél. A sport légszűrők lényegében az olajos levegőszűrők elvén dolgoznak, több rétegű, nyitott sejtszerkezetű szivacsos anyagból vagy szintén többrétegű, papír és fémháló kombinációból készülnek. Ez az anyag nem szűr, csupán hordozófelület, a levegő tisztítását olajfilm végzi. A sport levegőszűrők élettartama elméletileg végtelen, mert a szűrő elszennyeződésekor a szűrésért felelős olajfilm lemosásával és új olaj felhordásával felfrissíthető. A frissítési ciklusokra a gyártók általában magas kilométerszámot --50 000-80 000 km --ígérnek, a gyakorlat szerint azonban 15 000, 20 000 kilométerenként ajánlatos felfrissíteni a szűrőréteget. A frissítésnél nagyon fontos a tisztítás és újraolajozás alapos elvégzése, mert a ha az olajfilm vastagsága nem optimális, akkor a motorba jutó szennyeződés károsodásokat okozhat. A sport légszűrők hatása a magasabb fordulatszám-tartományokban jelentkezik, 5-7 százalékos teljesítménynövekedés formájában.

Kipufogócsere

A kipufogás munkaterhei tuning sportkipufogó rendszerekkel csökkenthetők. Olcsóbb megoldás csak a hátsó dob cseréje, amelyre a gyártók 3-5 százalékos teljesítménynövekedést és sportosabb hangot ígérnek. Drágább, de érezhetőbb 7-10 százalékos teljesítménynövelő hatással jár a teljes rendszer átépítése, ez a leömlők cseréjénél kezdődik. Az optimálisan levezetett, általában a gyárinál nagyobb átmérőjű csövek kisebb ellenállással vezetik el az elhasznált gázokat, csakúgy, mint a kisebb ellenállású sportdobok. A kipufogócsere kockázata, hogy a motornak szüksége van bizonyos mértékű torlónyomásra, különben friss keverék is távozhat a hengerekből, ezzel csökkenhet a teljesítmény és kiéghetnek a kipufogószelepek. Ezért csak jól kitalált, már lehetőleg kipróbált rendszer felszerelése ajánlott, amelyet valamely komoly cég vagy tuning csapat neve fémjelez. A kipufogócsere előtt érdemes elgondolkozni a zajtűrés mértékén, mert hosszabb úton már fárasztó lehet az amúgy szépen gurgulázó kipufogóhangok hallgatása.

Motor teljesítményének növelése

A motor teljesítménye a belső ellenállás csökkentése mellett az optimálisabb porlasztással és égéssel is növelhető. A motor megbontása nélkül az alaposabb égést szolgálhatják az erősebb szikrát adó gyertyák és a gyertyák alá dolgozó kisebb ellenállású gyertyakábelek felszerelése. Az alkalmazásuk hátránya, hogy a nagyobb áramigényt a transzformátor nem tudja hosszú távon nyújtani és tönkremegy, illetve a nagyobb hőterheléstől kiég a dugattyúk felülete. Drága ár néhány plusz lóerőért. Az optimálisabb égést okosabb a gyárak által is ajánlott és az új típusokban már széles körben alkalmazott három- vagy négypólusú gyertyák beszerelésével segíteni.


A keverék akadálytalan hengerbe jutását segítheti a szívócsövek polírozása, ugyanis a gyári öntvény belső felülete nem egyenletes, a kis "rücskök" örvénylést okoznak, hideg üzemben pedig a hideg és érdes szívócsőfalakra könnyebben lecsapódik az átutazó benzin, így nehezebben szabályozható a hengerbe jutó keverék benzin-levegő aránya. Ugyanis a már megtapadni nem képes üzemanyag-mennyiség magával ránt már megtapadtat is, így mintegy gázfröccsöt kap a motor. Igaz japán tuning mesterek tapasztalatai szerint némi örvénylésre szükség van, ezért a legjobb a szabályosan rücskösített felület, amelyet a homokfúváshoz hasonló technológiával érnek el. Így a véleményük szerint stabilizálni lehet a szívócsőfalon megtapadó üzemanyag mennyiségét, amelyen jobban csúszik a továbbjutó üzemanyag, mint a sima fémfalon. Ez más szinte okkult tuning. A polírozásnak akad akadálya is, például a műanyag szívőcsővel gyártott motorok esetében már nincs rá szükség. A polírozó munkásság a hengerfejek átömlőcsatornáiban és a kipufogóleömlőkben is folytatható.

 

Még több tuning : http://www.oktuning.hu



XBODY Veresegyház Grill Burger

Új Jazz

Insight

CR-Z

Civic Type S

Civic 4D

Civic-Hybrid

Civic 5D

Accord

Accord-Tourer

CR-V




Cikkek | Fórum | Modellek | Szerviz | Webáruház | Akciók | Használt autók
Racing Team | Tuning | Szavazás | Regisztráció
Expedient logó
Minden jog fenntartva. Honda-auto.hu 2008
Honlapkészítés, webdesign: Expedient
Marketing tanácsadás, keresőoptimalizálás: Marketing Professzorok